PODMIENKY PRE PREDAJ CEZ E-SHOP LINDE

(ďalej len „Podmienky E-Shopu“)

1.Pôsobnosť podmienok

1.1. Tieto Podmienky E-shopu dopĺňajú „Všeobecné podmienky Linde pre predaj Plynov a nájom Distribučných prostriedkov“ a stanovujú rozdiely pri predaji Tovaru, Služieb či Plynov spoločnosti Linde prostredníctvom internetového obchodu Linde (ďalej tiež len „E-shop“).

1.2. "Tovar" znamená akýkoľvek tovar alebo materiály dodávané zo strany Linde zákazníkovi, s výnimkou Plynu, najmä zváracia technika, ochranné prostriedky a pod. "Službou" sa rozumie služba poskytovaná zo strany Linde zákazníkovi, najmä školenia, technické poradenstvo, doprava Produktu, donáška Distribučného prostriedku na miesto spotreby či jeho skladanie mechanizácií, pripojenie Distribučného prostriedku k zariadeniu zákazníka a pod. „Produkt“ znamená Tovar, Služba a/alebo Plyn.

2. OZNÁMENIE PRED UZATVORENÍM ZMLUVY

2.1 Linde oznamuje, že

a) náklady na prostriedky komunikácie na diaľku sa nelíšia od základnej sadzby (v prípade internetového aj telefonického pripojenia podľa podmienok operátora zákazníka, Linde si neúčtuje žiadne ďalšie poplatky, to sa netýka prepravy);

b) príp. povinnosť zaplatiť zálohu sa týka predaja Produktov novému zákazníkovi, alebo zákazníkovi, v prípade ktorého existuje obava z riadneho plnenia záväzkov zo Zmluvy;

c) Linde uzatvára len Zmluvy, ktorých predmetom je jednorazové plnenie, a to aj na dodávky Plynov vo Fľašiach, tj bez výmeny Fliaš;

d) ponuka na E-shope je obmedzená, neobsahuje všetky produkty z portfólia Linde, nie je napríklad možné objednať propán bután, suchý ľad, Plyn vo väčších objemoch ako Fľašiach a Zväzkoch fliaš a ďalšie Produkty, ktoré zo svojej povahy alebo rozhodnutia Linde nie je vhodné predávať cez E-shop;

e) keďže sú Produkty Linde určené z prevažnej miery podnikateľom, sú ceny tovaru v E-shope primárne uvádzané bez DPH, a následne aj s DPH, poštovné či náklady na dopravu Produktov sa líšia podľa zvolenej metódy a poskytovateľa ďalších súvisiacich služieb, dopravy a spôsobu úhrady ;

f) v prípade, že zákazníkom je fyzická osoba, ktorá pri uzatváraní Zmluvy nekoná v rámci svojej podnikateľskej činnosti a/alebo predmetu podnikania (ďalej len „Spotrebiteľ“), má právo od Zmluvy odstúpiť (ak nie je nižšie uvedené inak), a to v lehote štrnástich dní, ktorá plynie, ak ide (i) o kúpnu zmluvu, odo dňa prevzatia Tovaru (ii) o zmluvu, ktorej predmetom je niekoľko druhov Tovaru alebo dodanie niekoľkých častí, odo dňa prevzatia poslednej dodávky Tovaru, pričom toto odstúpenie musí zaslať na adresu sídla Linde, príp. môže využiť formulár na odstúpenie od zmluvy umiestnený na E-shope;

g) Spotrebiteľ nemôže odstúpiť najmä od Zmluvy:

(i) o poskytovaní dodávok Služieb, ktoré Linde splnila s predchádzajúcim výslovným súhlasom Spotrebiteľa pred uplynutím lehoty na odstúpenie od zmluvy,

(ii) o dodávke Tovaru, ktorý bol Spotrebiteľom poškodený alebo nesie známky používania, ktoré bránia jeho ďalšiemu predaju za plnú cenu, najmä v prípade prídavného materiálu zváracej techniky,

(iii) o dodávke Produktu, ktorého cena závisí na výkyvoch finančného trhu nezávisle na vôli Linde a ku ktorým môže dôjsť počas lehoty na odstúpenie od zmluvy,

(iv) o dodávke Produktu, ktorý bol upravený podľa priania Spotrebiteľa, alebo vyrobený na mieru pre jeho osobu,

(v) o dodávke Produktu, ktorý podlieha rýchlej skaze, ako aj Produktu, ktorý bol po dodaní nenávratne zmiešaný s iným Produktom,

(vi) o oprave alebo údržbe vykonanej v mieste určenom Spotrebiteľom na jeho žiadosť; to však neplatí v prípade následného vykonania iných ako vyžiadaných opráv či dodania iných než vyžiadaných náhradných dielov,

(vii) o dodávke Tovaru v uzavretom obale, ktorý Spotrebiteľ z obalu vyňal a z hygienických dôvodov ho nie je možné vrátiť,

(viii) o doprave, pokiaľ Linde tieto plnenia poskytuje v určenom termíne;

h) v prípade odstúpenia od Zmluvy znáša Spotrebiteľ náklady spojené s vrátením Produktu, a ak ide o zmluvu uzavretú prostredníctvom prostriedku komunikácie na diaľku, náklady za vrátenie Produktu, ak tento Tovar nemôže byť vrátený pre svoju povahu obvyklou poštovou cestou;

i) Spotrebiteľ má povinnosti uhradiť pomernú časť ceny v prípade odstúpenia od Zmluvy, ktorej predmetom je poskytovanie služieb a ktorých plnenie už začalo.

3. UZATVORENIE A PLNENIE ZMLUVY

3.1 Akákoľvek prezentácia Produktov umiestnená na E-shope je informatívneho charakteru a Linde nie je povinná uzatvoriť Zmluvu ohľadom na E-shope prezentovaných Produktov.

3.2 Produkt si môže zákazník objednať aj bez predchádzajúcej registrácie v Linde. Pokiaľ si však zákazník cez E-shop chce objednať dodávku Plynu, musí byť registrovaný zo strany Linde, tj musí už ísť o už existujúceho zákazníka Linde alebo sa objednávateľ musí zaregistrovať na Predajných miestach Linde.

3.3 Produkt bude zákazníkovi doručovaný na dohodnutú adresu (vybrané Predajné miesto Linde či určená adresa), avšak dopravu Produktu na túto adresu bude zariaďovať Predajné miesto Linde, ktoré je u zákazníka nastavené v kmeňových dátach Linde. Pokiaľ si zákazník na E-shope vytvorí objednávku na Produkt, ktoré zákazníkovi pridelené Predajné miesto Linde nemá, môže dôjsť k zmene ceny objednaného Produktu a/alebo dopravy z dôvodu dodania z iného Predajného miesta Linde. Linde túto skutočnosť oznámi vopred zákazníkovi.

3.4 Linde je oprávnená v závislosti od charakteru objednávky (Tovar, Plyn) alebo v prípade nutnosti zmeny objednávky požiadať zákazníka o dodatočné potvrdenie objednávky.

3.5 Zmluva medzi Linde a zákazníkom vzniká doručením prijatia objednávky (akceptáciou), ktoré je zo strany Linde zaslané zákazníkovi elektronicky na e-mailovú adresu zákazníka alebo oznámená telefonicky.

3.6 Zákazník berie na vedomie, že môžu nastať prípady, kedy nedôjde k uzavretiu Zmluvy, a to najmä v prípade, keď zákazník objedná Produkt za cenu zverejnenú omylom v dôsledku chyby interného informačného systému Linde. Linde v takom prípade zákazníka informuje o takej skutočnosti.

3.7 Linde je oprávnené odstúpiť bez sankcie od Zmluvy, pokiaľ došlo k zneužitiu osobných údajov, zneužitiu platobnej karty zákazníka a pod., alebo z dôvodu zásahu správneho či súdneho orgánu, o takomto postupe bude zákazník bezodkladne informovaný.

3.8 Linde je oprávnené v prípade, že má pochybnosti o pravosti zákazníka, vážnosti objednávky Produktu či za iných neštandardných podmienok transakcie požiadať zákazníka o dodatočné potvrdenie objednávky, prípadne právo požadovať uhradenie celej ceny ešte pred odovzdaním Produktu zákazníkovi.

3.9 Linde nedoručuje Produkty mimo územia Slovenskej republiky, preto pokiaľ bude v E-shope vystavená objednávka s požiadavkou na doručenie Produktu do zahraničia (napr. do Českej republiky), Zmluva nebude uzatvorená.

3.10 Pokiaľ nie je zrejmé, či sú ceny Produktov uvedené s alebo bez DPH, potom platí, že cena je uvedená bez DPH. Spoločne s cenou je zákazník povinný zaplatiť Linde aj poplatky spojené s balením a dopravou Tovaru vo výške stanovenej v cenníku Linde.

3.11 Pokiaľ zákazník požaduje od Linde manipuláciu s Distribučným prostriedkom na odbernom mieste, napr. skladanie mechanizácií, vynesenie Distribučného prostriedku na poschodie, pripojenie Distribučného prostriedku, je nutné, aby si zákazník objednal v E-shope tento typ služby. Pokiaľ si zákazník tento typ služby neobjedná, nie je Linde povinné vykonať manipuláciu s Distribučným prostriedkom na odbernom mieste. Pokiaľ však neobjednanú manipuláciu s Distribučným prostriedkom na odbernom mieste k požiadavke zákazníka vykoná, bude táto služba zákazníkovi doúčtovaná vo výške podľa platného cenníka Linde. Pri prvom objednaní Služby spočívajúcej v manipulácii s Distribučným prostriedkom, ktoré bude prebiehať pravidelne alebo pri mimoriadnej objednávke tejto služby je navyše nutné, aby zákazník kontaktoval Linde prostredníctvom zákazníckej linky  na tel. čísle 0800 154 633 pre naplánovanie dopravy vhodne vybaveným vozidlom a úpravu kmeňových údajov zákazníka pre budúce dodávky.

3.12 Ak je to v obchodnom styku obvyklé alebo ak je tak stanovené všeobecne záväznými právnymi predpismi, vystaví Linde ohľadom platieb vykonávaných na základe Zmluvy daňový doklad – faktúru. Linde je platcom dane z pridanej hodnoty. Daňový doklad – faktúru vystaví Linde zákazníkovi po uhradení ceny Produktu a zašle ho v elektronickej podobe na elektronickú adresu zákazníka, ktorú uviedol pri objednávaní Produktu, ak nie je dohodnuté inak.

4. ODSTÚPENIE OD ZMLUVY SPOTREBITEĽOM

4.1 Pokiaľ Spotrebiteľ uzavrel Zmluvu mimo priestorov obvyklých na podnikanie Linde alebo prostredníctvom prostriedkov komunikácie na diaľku (cez E-shop), má právo odstúpiť od Zmluvy v lehote štrnástich dní, aj bez uvedenia dôvodu.

4.2 Spotrebiteľ má povinnosti uhradiť pomernú časť ceny v prípade odstúpenia od Zmluvy, ktorej predmetom je dodávka Plynu či poskytovanie Služieb a ktorých plnenie už začalo.

4.3 Spotrebiteľ je povinný vrátiť Produkt/y úplné, t.j. vrátane všetkého dodaného príslušenstva, nepoškodené, nepoužité, čisté, pokiaľ možno vrátane originálneho obalu, v stave a hodnote, v akom Produkt/y prevzal. Spotrebiteľ zodpovedá Linde za zníženie hodnoty Produktu, ktoré vzniklo v dôsledku nakladania s týmto Produktom inak, než bolo nutné na overenie jeho povahy a vlastností v rámci vyskúšania po kúpe. Linde nie je povinná vrátiť prijaté peňažné prostriedky Spotrebiteľovi skôr, ako mu je Spotrebiteľom vrátený Produkt doručený.

4.4 V prípade odstúpenia od Zmluvy nesie Spotrebiteľ náklady spojené s vrátením Produktu spoločnosti Linde.

4.5 Pokiaľ dôjde k ukončeniu Zmluvy uzavretej cez E-shop, nemá toto vplyv na trvanie iných Zmlúv uzavretých medzi zákazníkom a Linde.

5. ZMENY PODMIENOK

5.1 Tieto Podmienky E-shopu sú účinné od 1.1.2022 Linde je oprávnená zmeniť či doplniť tieto Podmienky E-shopu, je však povinná oboznámiť zákazníka s novým znením Podmienok E-shopu aspoň 15 dní vopred, a to najmä vyvesením na webových stránkach Linde.